KECOH....!!! Kejadian Penangkapan PICPOKERTING Dua Warga Vietnam di KLCC...

Terdahulu pada 8 Julai, Facebook pengguna Jannah Adam Thevan berkongsi kejadian pickpocketing, yang mana dia sendiri adalah mangsa, yang berlaku di KLCC pada hari Ahad, 5 Julai. Dalam post beliau, yang telah sejak pergi virus, Jannah memperincikan bagaimana semasa beliau sedang membeli-belah di butik Zara, yang terletak di Aras legar, dompet dia telah dicuri.


Post Jannah, yang sejak itu telah dikongsi lebih 17k kali:
"Semasa saya di butik Zara ketika memilih pakaian beberapa, saya menyedari seorang wanita tua berdiri terlalu rapat dengan saya dan menolak saya semasa saya sedang memilih pakaian. Dan selepas beberapa minit, wanita ini telah hilang. Saya berterusan melihat pakaian untuk beberapa minit dan kemudian saya membuat keputusan untuk meninggalkan Zara.

Saya pergi ke Mark & ​​Spenser kiosk menjual coklat dan biskut, yang terletak di hadapan dan tidak terlalu jauh dari butik Zara. Saya telah mengambil beberapa perkara di sini dan apabila saya berada di cashier untuk membayar barang-barang, saya menyedari bahawa dompet saya hilang. "

Selepas perasan dompet hilang dia, Jannah segera bergegas pulang ke Zara dan memanggil pengurus yang bertugas untuk membantu. Beliau memaklumkan bahawa dia teringat wajah suspek yang datang terlalu dekat dengan dia.

Jannah kemudian memperincikan bagaimana pengurus diperiksa rakaman CCTV itu, yang menunjukkan bahawa dia sebenarnya dikelilingi oleh bukan sahaja satu tetapi tiga wanita di kawasan pakaian ZARA itu. Menurut rakaman CCTV itu, salah seorang daripada wanita mencuri dompet beliau dari beg tangannya apabila Jannah sibuk memilih pakaian di ZARA.

Selepas dapat memegang dompet beliau, ketiga-tiga suspek yang tinggal ZARA. Jannah menulis bahawa pengurus butik yang dapat mengenal pasti suspek dari sebelum ini berlaku kejadian pickpocketing dengan salah satu pelanggan mereka lebih awal pada hari Sabtu, 4 Julai, di mana beg tangan pelanggan dipotong terbuka dan iPhone 6 dan dompet dia telah dicuri.

Selepas mengenal pasti suspek, pengurus butik dan salah seorang pengawal keselamatan disertai Jannah ke pejabat KLCC keselamatan ini

Kebetulan, ketika keduanya dalam perjalanan ke arah pejabat keselamatan KLCC itu, Jannah dan pengurus butik yang terserempak dengan mangsa pencopet kejadian Sabtu lalu. Dia berdiri, dengan beberapa rakan-rakannya, di hadapan kedai Chamelon.

Dia mendekati pengurus butik Zara dan memberitahunya bahawa ketiga-tiga suspek kini sebenarnya dalam Chamelon, mencari mangsa lain. Dengan serta-merta, KLCC pengawal keselamatan dengan Jannah dan pengurus, yang dipanggil beberapa anggota keselamatan untuk datang ke Chamelon untuk menahan suspek.

Menurut jawatan Jannah, dua daripada tiga suspek telah diadakan tetapi salah seorang daripada mereka berjaya melarikan diri. Kedua-dua mereka dibawa ke pejabat keselamatan KLCC kerana siasatan, di mana ia telah mendedahkan bahawa mereka adalah dari Vietnam dan telah aktif pickpocketing.


Semasa siasatan di dalam pejabat KLCC keselamatan itu, didapati bahawa mereka telah menyembunyikan banyak wang tunai yang mereka telah dicuri, termasuk RM2,015 Jannah itu. Seluruh timbunan daripada jumlah ini wang tunai ditemui pada salah seorang suspek poket rahsia dalam pakaian dalam beliau, menulis Jannah.

Salah seorang suspek yang ditawarkan untuk kembali wang Jannah dan mengaku untuk pembebasan mereka, yang Jannah menolak. Kemudian, pengurus keselamatan KLCC dipanggil polis Balai Polis Dang Wangi untuk membawa suspek ke balai polis untuk siasatan lanjut.

Jannah berkongsi gambar kedua-dua suspek. Mereka telah ditahan untuk siasatan lanjut. Bagaimanapun, menurut polis, kedua-dua suspek menafikan bahawa mereka mencuri apa-apa. Walau bagaimanapun, menurut Jannah, rakaman CCTV yang jelas meletakkan suspek dalam ZARA pada kedua-dua tarikh dan menunjukkan kepada mereka mencuri beg tangan beliau.

0 Response to "KECOH....!!! Kejadian Penangkapan PICPOKERTING Dua Warga Vietnam di KLCC..."

Post a Comment